12 March 2011

Wajah Baru Komtar Johor bahru

Dalam mengusha-usha dekat skysrapercity.com, tiba-tiba aku teringat apa cerita dengan Komtar JB. Haritu aku pergi wayang kat City Square, aku tengok la komtar tu hampir keseluruhan bangunannya sudah diroboh dan yang tinggal hanyalah menara sahaja. So aku cari info kat skycrapercity.com ni yang aku jumpa.


Siapa orang JB atau pernah duduk sini pada tahun 80-an dan 90-an mesti merasa zaman kegemilangan Komtar. Terletak di tengah-tengah bandar raya Johor Bahru dan berjiran dengan City Square di Jalan Wong Ah Fook. Komtar bukan sahaja ada di JB tetapi turut ada di Pulau Pinang.  Masih ingat semua orang berasak-asak naik bas. Masa tu tak ramai orang mempunyai kereta so pengangkutan paling murah dan popular adalah bas. Selepas pembukaan City Square dan Plaza Angsana sinarnya kian suram. Dengan kos 50 juta Komtar bakal berubah wajah.






2 comments:

Anonymous said...

wahh.... teringinnnya nak pegi.. slalu tahu psal angsana je.. x tau plak JB ada komtar. yg tau penang je la..

Anonymous said...

skrg tgh x de... tgh renovate lagi